Followers

Wednesday, December 21, 2011

Kisah benar di Permatang Rawa…wallahualam...

Kisah ni benar2 belaku di kampung permatang rawa mukim 8, tiada unsur tokok tambah cerita, semuanya berlaku dihadapan mata hamba allah itu sendiri, aku hanya dengar dari mulut kemulut, dan mulut yang aku dengar ini semuanya boleh dipercayai. Apa – apa pun makhluk ini juga adalah ciptaanNya juga seperti mana kita ni manusia juga ciptaanNya.
Bismillahirrahmanirrahim

ALHAMDULILLAHI RABBIL ALAMIN, ALLAHUMMA SOLLIWASALLIM ALA SAIYIDINA MUHAMMADIW WAALA ALIHI WASOH BIHI AJMA IN.

Kereta putih berjalan sendiri.

Siti aishah, mak sedara aku, aku panggil ‘jang’ emak kepada Muhammad afiq, dan ia adik kepada abah aku, ia tinggal di kulim datang ke kampungnya setiap minggu. Haaa detail kan?....ok ok sudah! Cerita mcm ni…hari jumaat atau sabtu malam itu, dalam pukul 9mlm mcm tu la jang aku ni nak balik rumah dia di kulim. Bawak kereta sendiri bagai la bersama anak perempuan bongsu dia ni. Ok sampai je di atas jalan nak lintas. Anak perempuan ni suruh berhenti dulu sebab ada kereta ni sedang undur. Jadi jang aku ni pun henti la kereta dulu nak bg peluang pada kerata putih ni undur. Ok la semasa itu tiada syak apa2 lg. normal la kan kereta tu mungkin tuan dia nak alih letak kan lain ke kan…baik la tggu smpai kereta tu undur. Tiba2 kereta putih ni belok ke kanan jalan tanpa buka lampu kereta dan kereta putih itu jalan begitu pelehan. Kereta kereta yang di jalan pun berhenti bagi kereta putih tu lintas dahulu sebabnya kereta putih tu jalan sangat pelehan. Lepas habis ja kereta putih tu cros jalan raya tu. Mereka ni semua ni himpun diatas jalan tu nak tgk siapa yang keluar dari kereta tu yang berani buat kerja berani mati ni cros jalan buat bodoh ja, tapi tak dak siapa pun keluar dari kereta putih tu, kemudian tuan empunya keretu datang, mereka semua terkejut bila tuan empunya kereta tu tnya ‘ sapa bawak wa punya kereta sana jalan ?’ (tuan empunya kereta ni cina). Sebenarnya pada waktu awal lagi semasa kereta tu nak belok ke kanan dan semasa kereta tu sedang melintas jalan tu jang aku, anak perempuannya sudah Nampak yang dalam kereta putih tu tak dak orang yang pandu pun. Semua jadi persoalan siapa kah yang pandu dalam kereta putih tu? Hantu? Wallahualam semua itu juga makhluk allah juga mempercayai atau tidak ia tetap makhluk allah. (gambar tak sempat nak ambil sebabnya semua masa itu dalam keadaan ketakutan) sekian.

Kisah kedua.

Panglima hitam.

Kisah ni pula dari jiran aku (nama tak perlu sebut, sebab aku kurang percaya sangat dengan apa yang dia cakap, tetapi apa yang di cerita balik oleh saudara mara ku tak kan aku tak percaya pula kan? Semua ini makhluk allah) jiran aku ni jual beger malam2, selalu dia habis jual dalam pukul 12 atau 1 pagi la…satu hari tu dia rasa nak balik awal sikit entah kenapa la …dia cerita aku dengar saja..dia rasa nak balik awal hari tu…dalam pukul 11.30 katanya dia balik…dalam kemas2 hantar barang balik rumah dia…dia ternampak satu lembaga sedang berjalan2 dalan hutan pokok pisang di mana hutan tu belakang sahaja dengan rumah ndak aku. Kembali pada lembaga tadi, dia napak lembaga berjalan dalam hutan tu berbaju hitam seperti seorang pahlawan melayu bersama tengoloknya TETAPI lembaga itu tidak berkaki..jiran ni kata ini pertama kali dia jumpa lembaga seperti ini, ada juga yang ternampak lembaga seperti ni tapi tak bercerita, bila jiran ni mula start cerita barulah yang lain2 mulakan cerita mereka bahawa yang lembaga seperti pahlawan ni sering kali muncul dan pernah ganggu penduduk permatang rawa ni dan orang yang paling dekat dengan aku serta keluarga aku. Itu la panglima berbaju hitam tanpa berkaki. Apa yang kita perlu percayai makhluk seperti ini, ia juga sebahagian daripada ciptaan allah. So kuatkan semangat sahaja.

Kisah ketiga.

Asap yang keluar seperti jin.

Asap yang keluar seperti jin ni. Bentuk asap tu pandai2 la hampa bayangkan sendiri mcm cerita aladin tu yang asap dia keluar dari botol tu ajiab tu mcm tu la sorang manusia ni Nampak. Dia yang selalu Nampak asap yang keluar dari tepian parit atas jalan tu adalah ndak aku, sebabnya setiap pagi dia teman anak anak dia naik bus sekolah, (selingan bus pak Hassan,bus sekolah turun temurun). Ndak aku ni selalu Nampak asap tu keluar dari tepian parit atas jalan raya tu….apa maksud semua ini…


Apa pun semua ini sebagaian dari dari ciptaanNya tak perlu taksub dengan keadaan mcm ni. Apa2pun allah itu maha perlindung.

Sekian.

TQ to Perbualan Saya yg sudi meminjamkan post

Best jugak Video Mat Lufthi nih.....



Boleh tgk video dia yang lain2 kat You Tube

Monday, December 19, 2011

Andai Dapat ku Undur Masa


Petang semalam selepas habis kerja aku lepak kat Kedai Mamak dengan partner aku Mat Bangla (dah 20 tahun lebih duduk Malaysia buat bisnes ). Tiba tiba dia bersuara..."Malaysia punya orang BODOH...Melayu bodoh, Cina bodoh, India pun bodoh" sambil matanya menonton TV yang sedang menyiarkan berita. Bengang betul aku...rasa macam nak hentak dia kat situ jugak "Celaka Mat Bangla ni" bisik hatiku..."Apa pasal kau cakap macam tu?" aku tanya dia..."U orang suma patut kena hantar pergi Bangladesh!!" jawabnya.."Hantar duduk satu minggu...tengok macam mana U orang boleh tahan ka atau tidak?" tambahnya...aku diam sambil menunggu apa yang dia cuba nak sampaikan..."U tengok ini tiles" sambil menunjuk lantai kedai Mamak..."sana Bangladesh dia punya Airport (bunyinya Ayer Pot..) pakai ini macam tiles la".."Sini...itu bas station serupa macam Airport (Ayer pot lagi...merujuk pada stesyen bas diCheras).."jalanraya cantik..ada banyak pokok2 tepi jalan" ceramah dia bermula.."cari wang senang, bisnes bagus, kereta cantik boleh pakai...rumah pun banyak ada...kerja pun banyak ada tapi U orang tak tau syukur..Sana Bangladesh apa pun takda, lagi negeri pun banyak kotor..jalanraya kalangkabut...tak ada sistem..miskin...tak tau apa dia punya pemerintah sudah buat"... ."mungkin dia tak ada bajet"..aku mencelah."Bukan pasal tak da bajet..kemudahan asas mesti dia kena sediakan...jalanraya mesti mau baik supaya rakyat senang bergerak macam kat Malaysia ni...bandar2 mesti mau cantik dan bersih macam disini...tapi sekarang orang Malaysia pun tak terima kasih sama kerajaan..tamak, mau lawan kerajaan...dulu masa Mahathir punya time..semua orang dengar sama dia..suma orang pun takut mau lawan...kerja saja..itu pasal saya banyak rindu sama Mahathir..."..."Itu pasal saya mahu hantar ini Melayu, Cina, India pergi Bangladesh...baru diorang tahu harga Malaysia macam mana...tak payah cakap satu minggu lah...2 hari dia orang mesti balik Malaysia lah!!!" tambahnya lagi..."Wah..macam ni aku nak tulis kat Facebook lah cerita ni"sampukku.."Wah..boleh kah itu macam?...U taruk saya punya nama sama itu nombor telefon satu kali...nanti kalau ada orang mau cakap, saya mahu hantam sama dia!!"tambahnya lagi, mengakhiri topik yang menarik ini......

Monday, December 5, 2011

82 RAHSIA TAHI LALAT


1. Bibir atas kanan - Banyak rezeki, pandai
2. Bibir atas kiri - Ramai kawan, baik hati
3. Bibir bawah kanan - Disegani orang, ramai yang suka
4. Bibir bawah kiri - Pandai bicara, tak mudah kalah
5. Leher kanan - Cerdas, jujur, berani menderita
6. Leher kiri - Cerdas dalam segala hal dan banyak pengetahuan
7. Leher di tengah - Tercapai cita-cita
8. Biji mata kanan - Suka serong dan pembohong
9. Biji mata kiri - Pembohong tetapi baik hati
10. Hujung mata kanan - Baik hati, sopan santun, cerdas
11. Hujung mata kiri - Baik budi, murah rezeki
12. Punggung kanan - Agak mengalami kesulitan
13. Punggung kiri - Malas dan suka duduk
14. Betis kanan - Suka berhibur, boros
15. Betis kiri - Rajin, tidak suka menganggur
16. Lutut kanan - Bersikap tidak peduli dan tidak mahu berusaha
17. Lutut kiri - Kurang kuat berusaha
18. Kepala sebelah kanan - Terkabul cita-cita
19. Kepala sebelah kiri - Sering menemui kesusahan
20. Kepala sebelah belakang - Jujur, sabar dan tekun
21. Kening kanan - Cerdas dan cekap
22. Kening kiri - Cerdas dan sopan santun
23. Tengah kening - Keras hati dan berani segala hal
24. Hujung mulut kanan - Kecil rezeki, tak mudah kalah
25. Hujung mulut kiri - Suka berfoya-foya
26. Ketiak kanan - Dapat menyimpan rahsia
27. Ketiak kiri - Jujur, banyak yang cinta
28. Pergelangan kaki kanan - Suka keluar rumah
29. Pergelangan kaki kiri - Kehendak kuat
30. Batang hidung - Banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
31. Pada hidung - Banyak rezeki
32. Dagu bawah kanan - Jujur dan baik hati
33. Dagu bawah kiri - Bijaksana, dan berbudi luhur
34. Kemaluan kanan atau kiri - Baik, suka senggama
35. Di kepala kemaluan (lelaki) - Bakal beristeri dua
36. Tumit kanan - Jujur dan banyak kawan
37. Tumit kiri - Baik budi
38. Alis kanan - Suka menolong dan baik hati
39. Alis kiri - Ramai yang suka
40. Pangkal peha kanan - Kemahuan kuat
41. Pangkal peha kiri - Suka kerja apa pun
42. Telapak kaki kanan - Tak mudah mengeluh
43. Jari kaki kanan - Suka menolong
44. Jari kaki kiri - Berbudi, suka berbuat baik
45. Bahu kanan - Cermat dalam membuat keputusan, banyak tanggungan
46. Bahu kiri - Suka kerja keras, banyak tanggungjawab
47. Buah dada kanan - Baik hati, pendiam, simpan rahsia
48. Buah dada kiri - Ramai kawan, setia pada pasangan
49. Lengan kanan - Setia dan taat pada atasan
50. Lengan kiri - Menepati janji dan rajin
51. Pipi kanan - Ramai teman
52. Tengah-tengah pipi kanan - Ramai yang suka
53. Tengah-tengah pipi kri - Ramai teman
54. Ubun-ubun - Kurang jujur
55. Pusat - Cerdas, tangkas, tekun
56. Pusat bahagian kanan - Sejahtera dalam hidup
57. Pusat bahagian kiri - Beroleh kemuliaan
58. Pinggang kanan - Sayang pada pasangan hidup
59. Pinggang kiri - Disayang pasangan hidup
60. Dada kanan - Dapat mengatasi masalah
61. Dada kiri - Berani, jujur dan sabar
62. Telapak kaki kanan - Tidak mudah mengeluh
63. Telapak kaki kiri - Baik budi pekertinya
64. Siku tangan kanan - Kuat ingin memiliki kejayaan
65. Siku tangan kiri - Baik hati, suka menolong
66. Jari tangan kanan - Serba beroleh keuntungan
67. Jari tangan kiri - Serba baik bekerja
68. Jari telapak tangan kanan - Banyak rezeki tetapi boros
69. Jari telapak tangan kiri - Banyak rezeki dan cermat
70. Pergelangan tangan kanan - Boros, suka bersukaria
71. Pergelangan tangan kiri - Dapat berpangkat
72. Perut bawah kanan - Banyak rezeki, suka memberi maaf
73. Perut bawah kiri - Baik hati, tenang hidupnya
74. Sudut mata kanan dalam - Disayang suami atau isteri
75. Sudut mata kiri dalam - Tidak mudah dilupakan pasangan
76. Sudut mata kanan luar - Baik budi, ramai yang cinta
77. Pelipis kiri - Murah rezeki, dapat jadi kaya
78. Pelipis kanan - Serba berhasil dalam usaha
79. Kelopak mata kanan atas - Baik hati, ramah, berjaya
80. Kelopak mata kiri atas - Baik budi, ramai yang suka
81. Kelopak mata kanan bawah - Agak malas

Saturday, November 19, 2011

Liverpool vs Chelshit


Nantikan malam ni jam 11 pm....

Lawak Minggu ini


Seorang anak melihat dan memeriksa tapak kaki ayahnya yang sedang membaca surat khabar.

Ayah: Eh apa kamu buat ni?

Anak: Cikgu cakap, syurga di bawah telapak kaki ibu.

Ayah: Habis tu?

Anak: Neraka mesti di bawah telapak kaki ayah kan?

Ayah: Sebelum kaki neraka ni hinggap kat muka kau, baik kau blah!

Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang 'bercekerama'. Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.

Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, " jawab si lelaki..

Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, "Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!"

Menyamar

Pulang dari kekalahan dalam sebuah perlawanan persahabatan... pemain-pemain bolasepak Kg. Pandan

dirundung rasa malu yang amat sangat.

Kerana itu Hashim dan Roslan bercadang untuk menyamar agar tidak dikenali orang.

Hashim yang menyamar sebagai koboi.. berjalan-jalan ke kedai di kampungnya... Tiba-tiba seorang nenek menegurnya.. "Hey Hashim..."

Kerana terkejut yang beliau masih dikenali orang... dia segera mengubah penyamarannya... kali ini sebagai Syeikh Arab....

Sekali lagi dia keluar ke kedai untuk membeli barang... Untuk kali kedua dia bertembung dengan nenek....

Dalam hatinya berkata.. Dia takkan mengenali aku lagi.."

Tiba-tiba nenek berkata " Hey Hashim"

Kerana kehairanan yang amat sangat...

"Maaf , bagaimana nenek dapat mengenali saya?"

Nenek itu menjawab..

"La engkau ni... ini aku la... Roslan!"

Thursday, November 10, 2011

GENERASI "Y" DAN KEKUATAN MINDA


Gen Y?? suka berpolitik ke? klik sini

EDISI 18SXXX !!! Diperkosa bergilir2 atas pokok..





Zara atau Zahara sebenarnya tidak menyangka bahawa kehidupannya akan berakhir dengan tragis... Ketika berjalan di sebuah pinggiran jalan, tanpa diduga dia telah dikepung oleh 3 ekor jantan celaka yang dah lama dahagakan tubuhnya..

Menurut sumber, Adnan yang merupakan anak jati kampung Sri medan Batu Pahat Johor itu merupakan kutu rayau bersama dua lagi temannya iaitu Fendi dan Aiman..

Adnan sebenarnya telah lama menyukai Zara, namun cintnya tidak berbalas kerana Zara sudah pun bertunang dengan pilihan hatinya yang merupakan seorang juruterbang..

Jadi, pada malam itu merupakan saat yang telah lama dinantikan oleh Adnan.. Tanpa banyak bicara, dia terus menerkan Zara dari belakang.. Zara yang dalam keadaan terkejut menjerit meminta pertolongan..

Tapi sayangnya, tiada siapa yang berada di situ.. Maka, pergelutan pun berlaku antara Zara dan Adnan.. Tapi, apakan daya,tenaga seorang wanita, tidak mampu melawan tenaga seorang jantan keparat seperti Adnan..

Zara telah diseret dan dibawa ke atas pokok yang dijadikan tempat untuk Adnan dan rakan-rakannya melempiaskan nafsu binatang mereka...

Namun, mujurlah ketika itu, perbuatan mereka berjaya dirakam oleh salah seorang penduduk tempatan yang sempat menangkap perbuatan terkutuk mereka...Jantan keparat itu akhirnya tertangkap..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





Monday, October 31, 2011


assalamualaikum

dengarkan
dia yang menjaga ku dari sebesar tapak kaki hingga ku sebesar sekarang
dia menyusuku selama dua tahun
dia mendidik ku untuk kenal erti kehidupan
dia sering menasihati diri ku agar menjadi manusia yang berguna
dia memukul ku supaya ku kenal erti menghormati
dia yang sentiasa bersama dengan aku tak kala aku sedih dan gembira
dia tidak pernah jemu melayan kerenah kami bertiga
dia tidak pernah marah kami bertiga tanpa sebab
dia sayang pada kami bertiga
dia la ROHANI BINTI ALI
emak yang paling ku sayang di dunia ini.
perngorbanan dia sangat besar dalam keluarga ini
sebab melahirkan kami bertiga
zumar zainudin
zuriah zaainudin dan
anwar zainudin

selamat hari lahir emak yang ke 57 tahun
semoga mak dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki
dan sentiasa sihat sihat selalu
sekian mak...

MAK NAK HADIAH !boleh?
Pinjam Post Perbualan saya...hehehehehe

Saturday, October 29, 2011

Jawapan Kepada Entry Perbualan Saya



Kepada penulis blog perbualan saya dalam Entry terbarunya mengajukan 11 soalan dan inilah jawapannya:

1. bilakah tun dr.mahathir mohammad melepaskan jawatanya sebagai perdana menteri?

31 Oktober 2003


2. tahun bilakah empayar melaka musnah?

24 Ogos 1511 oleh Portugis


3. senaraikan 5 sahabat/saudara pahlawan melayu melaka.

Hang Tuan, Hang Jebat, Hang Lekir, Hang Lekiu dan Hang Kasturi


4. siapa itu dinasti han?

Dinasti Han (Tulisan Cina Tradisional: 漢朝, pinyin: Han Chao) (206 SM - 220) adalah satu daripada tiga dinasti yang paling berpengaruh di China sepanjang sejarahnya. Dinasti ini meletakkan dasar-dasar kebangsaan China mewarisi penyatuan China dari dinasti sebelumnya, Dinasti Qin. Dinasti Han sendiri didirikan oleh Liu Bang, seorang petani yang memenangi perang saudara dengan saingannya, Xiang Yu. Dinasti Han merupakan salah satu dinasti terkuat di China, dan disebabkan pengaruhnya yang besar, etnik-etnik majoriti di China sekarang ini menyebut mereka orang Han (walaupun mungkin nenek moyang mereka bukan dari etnik Han).

Kronologi Empayar

Setelah mengalahkan negeri Chu, kemudian Liu Bang menggabungkan negeri-negeri lain di China dan mendirikan dinasti Han.

Struktur Pemerintahan

Pada awalnya, Liu Bang (Maharaja Gao) membahagi negara menjadi beberapa bahagian feudal dengan maksud untuk memuaskan para pemimpin negeri yang bergabung dengannya ketika perang Chu-Han, walaupun dia merancang untuk menyingkir mereka setelah Liu Bang menggabungkan dan menyusun pasukan tenteranya.

Sosial, Budaya dan Agama

Pada masa dinasti Han, ajaran Konfusius dan Taoisme berkembang pesat.

Hubungan Luar

Dinasti Han melakukan perdagangan dan meluaskan budayanya ke negara Korea, Mongolia, Vietnam, dan AsiaTengah

Tokoh Dinasti Han

• Liu Bang : pengasas dinasti Han dan maharaja pertama dinasti Han Timur

• Liu Xiu : seorang anggota kerajaan Liu yang berjaya mengguling dinasti Xin, dan mendirikan kembali dinasti Han (atau yang dikenal dengan Han Timur)

• Wang Mang : pemberontak yang pada akhirnya berjaya mengguling pemerintahan dinasti Han Barat, kerana menganggap keluarga kerajaan Liu sudah tidak mempunyai kuasa mandat syurgawi lagi.


5. berikan tarikh dato seri najib memegang jawatan sebagai timbalan perdana menteri.

31 Oktober 2003 - 3 April 2009


6. siapa anda dalam keluarga anda

Anak sulung (Otai Permatang Rawa)


7. apakah cita2 anda semasa kecil

Askar


8. berikan nama gf/bf anda sekarang (bg huruf dpn dan belakang pun tak pa)

Anda sendiri mengetahuinya, aku dh kawin


9. kasut jenis apa yang anda suka guna?

Sandal ja, banyak angin masuk


10. pen jenama apa menjadi keselesaan anda apabila mengunanya?

Ball Pen


11. apa maksud nama anda?

Surah Az-Zumar, surah ke 39 mengandungi 39 ayat

Friday, October 28, 2011

10 Kebaikan Seks Yang Kita Mungkin Tidak Tahu. (Tuk org yg dh kawin jer naa..)




Kebaikan hubungan seks tidak berakhir di kamar tidur sahaja, malahan mempunyai manfaat kesihatan lain yang menakjubkan. Di antara kebaikkan seks yang disokong oleh kajian saintifik termasuklah:

1 - Seks mengurangkan Tekanan Darah.
Kebaikkan seks yang utama ialah ia mengurangkan tekanan darah dan ‘stress’ secara keseluruhannya. Mengikut kajian yang diterbitkan oleh Biological Psychology, terdapat kaitan yang kuat diantara hubungan seks dan penurunan tekanan darah.

2 - Seks meningkatkan Immuniti badan.
Aktiviti seksual yang bagus bermakna anda mempunyai kesihatan fizikal yang baik. Membuat hubungan seks 2-3 kali seminggu dikaitkan dengan tahap antibodi A yang tinggi yang melindungi kita dari demam dan jangkitan kuman yang lain.

3 - Seks membakar lemak badan.
Seks selama 30 min membakar 85 kalori atau lebih dan merupakan kaedah senaman yang baik kerana ia melibatkan aktiviti fizikal dan mental yang menyeluruh, kata Patti Britton, PhD, Pakar seksologist dari US.

4 - Seks menguatkan kesihatan jantung.
Ia bukan sahaja menguatkan jantung malahan mengurangkan serangan jantung berbanding dengan mereka yang lebih kurang aktiviti seksnya.

5 - Seks meninggikan Self-Esteem.
Seks meninggikan ‘Self esteem”. Kajian yang diterbitkan dalam Archives of Seksual Behavior menunjukkan, seks membuatkan kita merasa lebih bangga terhadap diri sendiri.

6 - Seks membuatkan kita lebih menyayangi.
Pelukkan mesra semasa hubungan seks merembeskan hormon oxytocin yang dipanggil “love” hormon yang mempengaruhi rasa sayang dan mengasihi.

7 - Seks mengurangkan sakit.
Semasa hormon oxytocin meninggi, tahap endorphins meningkat dengan tinggi menyebabkan rasa sakit berkurangan. Jadi sekiranya sakit kepala, sendi dan simtoms PMS semakin berkurangan. Anda boleh berterima kasih kepada hormon oxytocin dan hubungan seks anda.

8 - Seks mengurangkan risiko kanser Prostat.
Didapati ejakulasi yang kerap pada usia 20’an mungkin boleh mengurangkan risiko kanser prostate semasa lebih berusia, demikian menurut kajian yang diterbitkan oleh British Journal of Urology International.

9 - Seks menguatkan otot pelvis.
Senaman kegel semasa seks menguatkan otot pelvis seterusnya mengurangkan risiko rahim jatuh dan masalah terkencing apabila usia menopos nanti.

10 - Seks membuatkan anda tidur lebih nyenyak.
Oxytocin yang dirembeskan memberikan rasa mengantuk dan mendorong tidur yang lebih nyenyak menurut kajian.
‎*Sesiapa yg nak share silakan. Tak perlu mintak izin dah sebab mmg sy nak share pun dgn semua orang.

Thursday, October 27, 2011

Pergh....tua (Petua)


Minum dua gelas air masak - SELEPAS BANGUN TIDUR. Ianya membantu mengaktifkan organ dalaman.

Minum segelas air masak - 30 MINIT SEBELUM MAKAN. Ianya membantu penghadaman dan membuatkan perut lebih bersedia memberi ruang untuk kemasukan makanan.

Minum segelas air masak - SEBELUM MANDI. Ianya membantu pengaliran darah dan mengurangkan tekanan darah.

Minum segelas air masak - SEBELUM TIDUR. Ianya dapat mengelakkan terkena strok dan serangan jantung ketika tidur..

* Nak Share Silakan.

Tuesday, October 25, 2011

Foto Banjir di Thailand

Rehat jap makan time


Sleeping Buddha pon tenggelam


Macam pesta, yang tak pernah naik sampan tiba2 naik sampan


Penjaga Gajah @ Mahout


Tuk tuk ala2 harley Davison


Kasut Nike baru!!!!!


Sampai dah takde tempat nak tido, kritikal sangat nih!!!!!


Berjalan atas kabel telefon untuk menyelamatkan diri huhuhuhu!!!!


Monday, October 24, 2011

Ramli Score Sebijik


RAMLI:ayah RAMLI score sebijik tadi

AYAH:pegi mampus,jiran sebelah score 6 biji tadi.

Kena sampai 6 biji HEHEHEHEHEHE!!!!!!!

Kudut, Chet dan Chot


Satu hari di klinik swasta... Kudut datang berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan sakit belakang.

Doktor: Apa hang dah buat dgn belakang hang ni?

Kudut: Saya keje syif malam. Bila saya balik umah saya kat tingkat 3 pagi tadi, saya dengar bunyi bising kat dlm bilik tido saya. Saya saspek ader org dah tido dgn bini saya. Saya tgk pintu balkoni saya terbuka. Saya berlari ke situ, jenguk ke bawah dan nampak sorang lelaki kelam-kabut lari sambil pakai baju dan seluar dia... pas tu saya trus angkat peti ais saya dan campak kat lelaki tu. Tu yg sakit belakang sampai skrg ni, doktor.

Tetiba, Chet meluru masuk ke bilik rawatan. Keadaan Chet nampak serius seolah-olah baru lepas dilanggar kereta.

Doktor: Uih! Pesakit yg saya tgh periksa ni nampak teruk. Tapi hang lagi dasyat aku tgk... apa dah jadi?

Chet: Saya dah lama menganggur. Ari ni ari pertama keje baru saya. Tapi saya lupa set alarm semalam dan pagi ni saya dah terlambat. Tgh saya kelam kabut berlari ke stesen bas sambil pakai baju dan suar saya, tetiba je ada sebijik peti ais hinggap kat belakang saya, doktor!

Kemudian, Chot masuk ke bilik doktor tadi. Keadaan Chot lagi teruk dan lebih dasyat daripada Chet dan Kudut. Doktor terkezut bewak...

Doktor: Hang pesal lak ni?

Chot: Saya ada kat dlm satu peti ais. Tetiba jer ader org campak peti ais tu ke bawah dari tingkat 3, doktor!!!

Lawak Lawak Lawak 2



jiran:awk mmg isteri yg teruk.lu tau,lu tau,lu x tau ma.

isteri:kenapa awk ckp gitu dkt sya.apa salah sya.

jiran:ada ke patut awk panggil suami awak bangkai.kenapa.x elok panggil
gitu tau.pot pet pot pet(terus berleter)

isteri:dah nama suami sya khairuddin.sya panggil la dia bang khai.

jiran:oo ye ke.bru sya thu nma suami awk khairuddin.sori2(malu)
-------------------------------------------------------------------------------------


Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi.

Orang gila 1 : ( sambil naik atas meja ) "Kamu tahu tak?"

Orang gila 2 : "Tahu apa?"

Orang gila 1 : "Aku ni matahari ( sambil mengangkat tangannya tinggi-tinggi ) lihat lah terang dunia ini disebabkan aku!"

Orang gila 2 : ( dalam hati ) "Jangan-jangan dia ini bertambah gila, aku mesti lapor pada doktor biar dia diperiksa... "

Sambil berlari orang gila 2 tadi pergi ke bilik doktor dan menceritakan apa yang berlaku:

Orang gila 2 : "Doktor, kawan saya itu mungkin bertambah gilanya."

Doktor : "Kenapa?"

Orang
gila 2 : "Benar doktor, dia naik ke atas meja sambil mengangkat
tangannya dia cakap dia adalah matahari, dunia ini terang dia yang
buat."

Doktor : "Kalau begitu suruhlah kawan kamu tu turun."

Orang gila 2 : "Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ini nanti..."

Doktor : "???"
-------------------------------------------------------------------------------------


Pada suatu hari ada seorang bapak
yang kaya raya melawat sebuah kampung yang terpencil, ketika ia sedang
memandu keretanya tiba2 melihat seorang ibu tua yang sedang memakan
rumput, lalu bapak itu pun turun dari keretanya dan menghampiri ibu
itu, lalu ia bertanya...

Bapak: Bu, kenapa ibu makan rumput..?

Ibu: Saya sangat miskin pak sehingga saya tidak mampu untuk membeli nasi...

Bapak: Kalau begitu mari ikut kerumah saya bu!

Ibu: Tapi saya ada 7 orang anak pak...

Bapak: Tidak apa, ibu bawalah anak2 ibu sekali..!

Lalu si ibu dan anak-anaknya naik kedalam kereta menuju ke rumah bapak itu, dan kerana musykil si ibu bertanya lagi...

Ibu: Kenapa bapak baik sekali kepada kami..?

Bapak: Tiada ada apa-apa bu, kebetulan saja rumput di rumah saya sudah panjang-panjang...

Ibu: #$%@*&^$...
-------------------------------------------------------------------------------------


Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk
menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.
Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik
berkenaan.

Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang
strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit
jantung
manakala yg ketiga
disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya…
Polis: .......????? =="

Saturday, October 22, 2011

Poison


Seorang pemandu lori yang baru datang langsung meneguk habis isi gelas itu.
Lelaki yang empunya gelas terus menangis.

"Hei, jangan la nangis!" kata pemandu lori."Aku cuma bergurau. Aku belikan kau minuman yang lain!"

"Bukan itu masalahnya. Hari ini merupakan hari terburuk dalam hidupku. Pertama, semasa aku ke pejabat tadi bosku marah besar dan aku dipecat. Ketika mahu pulang, ternyata keretaku dicuri orang. Masa aku naik teksi, ternyata dompet dan kad kreditku tertinggal di dalamnya. Sampai rumah, isteriku tidur dengan tukang kebun. Aku meninggalkan rumah dan datang ke bar ini.

Setelah berfikir panjang, aku mengambil keputusan untuk mengakhiri hidup aku, tiba-tiba kau pulak muncul meminum racun aku...

Thursday, October 20, 2011

10 Perkara Yahudi Tak Nak Kita Tahu


Tahukah korang sebenarnya banyak benda yang yahudi laknat ni sembunyikan pada pengetahuan umum. Jom MK nak dedahkan 10 daripadanya!

1) Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.

2) Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.

3) Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.

4) McDonald di israel telah membuat pengubahsuaian contohnya dari segi minuman. Mereka menggantikan kopi berkafein kepada teh yang mengandungi polyphenols, iaitu unsur kimia yang berfungsi sebagai antioksidan berkekuatan besar untuk membuang sel rosak dan mencegah kanser. Kita disini masih lagi menggunakan KAFEIN BERBAHAYA!

5) Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.

6) Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

7) Majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?

8 ) Di Palestin, penduduk kristian Palestin dan Palestin Muslim bersatu melawan penjajah yahudi

9) Pelajar-pelajar di sekolah dilatih dengan taktik ketenteraan dalam bersukan seperti menembak dan mamanah bagi melatih otak memfokus sesuatu perkara dan mempersiapkan diri jika perkhidmatan diperlukan dimasa akan datang.

10) Hosni Mubarak merupakan tulang belakang Israel dan Amerika selama 30 tahun!

Klik "SHARE" dan sebarkan pada Muslim yang lain!

Tuesday, October 18, 2011

al - fatihah




salmah binti said
74 tahun
perempuan
melayu
islam
bersuami ibrahim bin ishak
5.20pagi
selasa....

telah kembali kerahmatullah, semoga ia ditempatkan dengan orang orang yang beriman
amin....

aku sentiasa doakan yang terbaik kepada tok....

- al - fatihah -

pinjam post perbualan saya

Sunday, October 16, 2011

Adakah Anda Mengalami Tekanan Perasaan (Stress)




Adakah anda sedang stress..???

Mahu menghilangkan stress.. ??

Baca tulisan orang stress berikut ini, yang menceritakan seorang yang mengalami stress!!!

"Pak Mat pemandu teksi menaikkan seorang gadis cantik di tengah jalan, tiba2 gadis itu pengsan di dalam kereta dan Pak Mat menghantarnya ke Hospital.

Pak Mat sedikit Stress!

Sampai di Hospital doktor mengatakan bahawa gadis itu hamil dan mengucapkan tahniah kepada Pak Mat. Pak Mat mengatakan bahawa dia bukan ayah dari bayi itu, tapi gadis itu mengatakan bahawa Pak Matlah ayah bayi itu.

Pak Mat bertambah Stress!!

Pak Mat meminta test DNA untuk membuktikan bahwa dia ayah bayi itu atau bukan. Pak Mat pun ditahan sementara menunggu hasil ujian.

Pak Mat semakin Stress!!!

Setelah ujian selesai doktor mengatakan bahwa Pak Mat mandul sejak dari lahir. Pak Mat pun kemudian dibenarkan pulang.

Ketika dalam perjalanan pulang, dia memikirkan 3 anaknya di rumah.

SEKARANG PAK MAT BENAR2 STRESS!! SIAPA BAPAK ANAK2NYA ???

Saturday, October 15, 2011

Inilah Keputusan Nya

Ayat-Ayat Cinta




KOMANDAN & 37 PRAJURIT PENGAMAN MASUK ISLAM: Kapten San Jin-Gu adalah salah satu komandan Brigade-11SF, pasukan pengaman PBB dari Korea Selatan yg ditugaskan di Iraq.

Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Irbil, Iraq Utara. Ketika bertugas di wilayah tersebut, beliau sering mengamati orang-orang Muslim bersolat berjamaah di Masjid. Kebetulan markas pasukannya berada dekat dengan masjid. Dia sangat hairan dengan gerakan-gerakan solat tersebut.

Oleh kerana ingin tahu, beliau mencuba meniru seluruh gerakan solat dan mempraktikkan di biliknya secara sendirian. Ketika mempraktikan itulah dia merasakan ada ketenangan dan perasaan damai yang hadir dalam hatinya.

Itulah sebabnya, pergerakan solat tersebut kemudiannya dijadikan program meditasi dalam pasukan yg dipimpinnya (disamping Yoga), dan ternyata sebahagian besar anggota-anggotanya setelah melakukan gerakan2 solat tersebut, mereka merasakan perasaan yg sama, mereka juga merasa lebih tenang dan damai.

Sejak itu Kapten San berinisiatif mempelajari Islam untuk mengenalnya lebih dalam lagi, dan akhirnya dia memutuskan untuk memeluk Islam. Ketika niatnya ingin memeluk Islam disampaikan kepada anggota-anggotanya, beliau berkata : "Aku telah menemukan cahaya kehidupan yg sesungguhnya, aku ingin berada dalam cahaya tersebut, dan cahaya itu adalah Islam".

Tanpa di duga, secara spontan 37 anggota bawahan yang dipimpin olehya mengangkat tangan mereka, sebagai tanda ikut bersama komandan mereka - juga untuk memeluk Islam.

Subhanallah..!!
Walhamdulillah..!!
Allahu Akbar...!!

Jika anda rasakan artikel ini sangat berguna untuk dikongsi, sila lah "SHARE" di wall masing-masing..

Sumber :

1 - http://www.way-to-allah.com/en/journey/KoreanTroops.html

2 - http://www.nellaieruvadi.com/article/article.asp?aid=528

3 - http://www.aanchal.com.pk/blog/iraq-korean-troops-revert-to-islam/


Allahu'alam..

Nantikan Sekejap Lagi






Nantikan malam ni....perlawanan yang akan menutup mulut penyokong setan merah hahahahaha

Friday, October 14, 2011

Liverpool vs Man U


Minggu ni perlawanan buku bertemu ruas, tak sabaq nak tgk game ni. hahahahahahaa jom layan.

Maha Suci Allah


Maha Suci Allah, sungguh cantik gambar ini.

KENAPA TAK ROGOL SAYA???



Kisah benar ini berlaku di US.


Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah perogol itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu,tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?”(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.” (Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai hambaNya menurut segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan memelihara kita. Wanita tadi pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga batas-batas yang ditetapkan Islam. Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan diriNya.

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..." [Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku...semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat...sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari kejahatan syaitan yang di rejam…….

By: Hari ni Papa dodoi kan SOL~

Thursday, October 13, 2011

Paku Di Tiang



Beberapa ketika yang silam, ada seorang ikhwah yang mempunyai seorang anak lelaki bernama Mat. Mat membesar menjadi seorang yang lalai menunaikan suruhan agama. Meskipun telah berbuih ajakan dan nasihat,suruhan dan perintah dari ayahnya agar Mat bersembahyang, puasa dan lain-lain amal kebajikan, dia tetap meninggalkannya.Sebaliknya amal kejahatan pula yang menjadi kebiasaannya.

Kaki judi, kaki botol, dan seribu satu macam jenis kaki lagi menjadi kemegahannya. Suatu hari ikhwah tadi memanggil anaknya dan berkata, "Mat, kau ni terlalu sangat lalai dan berbuat kemungkaran. Mulai hari ini aku akan pacakkan satu paku tiang di tengah halaman rumah kita. Setiap kali kau berbuat satu kejahatan,maka aku akan benamkan satu paku ke tiang ini. Dan setiap kali kau berbuat satu kebajikan, sebatang paku akan kucabut keluar dari tiang ini."

Bapanya berbuat sepertimana yang dia janjikan, dan setiap hari dia akan memukul beberapa batang paku ke tiang tersebut. Kadang-kadang sampai berpuluh paku dalam satu hari. Jarang-jarang benar dia mencabut keluar paku dari tiang.

Hari bersilih ganti, beberapa purnama berlalu, dari musim ribut tengkujuh berganti kemarau panjang. Tahun demi tahun beredar.Tiang yang berdiri megah di halaman kini telah hampir dipenuhi dengan tusukan paku-paku dari bawah sampai ke atas. Hampir setiap permukaan tiang itu dipenuhi dengan paku-paku. Ada yang berkarat lepat dek kerana hujan dan panas. Setelah melihat keadaan tiang yang bersusukan dengan paku-paku yang menjijikkan pandangan mata, timbullah rasa malu. Maka dia pun berazamlah untuk memperbaiki dirinya. Mulai detik itu, Mat mula sembahyang. Hari itu saja lima butir paku dicabut ayahnya dari tiang. Besoknyas sembahyang lagi ditambah dengan sunat-sunatnya.Lebih banyak lagi paku tercabut. Hari berikutnya Mat tinggalkan sisa-sisa maksiat yang melekat. Maka semakin banyaklah tercabut paku-paku tadi. Hari demi hari, semakin banyak kebaikan yang Mat lakukan dan semakin banyak maksiat yang ditinggal, hingga akhirnya hanya tinggal sebatang paku yang tinggal melekat di tiang.

Maka ayahnyapun memanggil anaknya dan berkata: "Lihatlah anakku, ini paku terakhir, dan akan aku cabutkannya keluar sekarang. Tidakkah kamu gembira?" Mat merenung pada tiang tersebut, tapi disebalik melahirkan rasa gembira sebagai yang disangkakan oleh ayahnya, dia mula menangis teresak-esak. "Kenapa anakku?" tanya ayahnya, "aku menyangkakan tentunya kau gembira kerana semua paku-paku tadi telah tiada."Dalam nada yang sayu Mat mengeluh, "Wahai ayahku, sungguh benar katamu, paku-paku itu telah tiada,tapi aku bersedih parut - parut lubang dari paku itu tetap kekal ditiang, bersama dengan karatnya."



Moral :

Rakan yang dimuliakan, Dengan dosa-dosa dan kemungkaran yang seringkali diulangi hinggakan menjadi suatu kebiasaan ,kita mungkin boleh mengatasinya, atau secara beransur-ansur menghapuskannya,tapi ingatlah bahawa parut-parutnya akan kekal. Dari itu, bilamana kita menyedaridiri ini melakukan suatu kemungkaran,ataupun sedang diambang pintu habit yang buruk, maka berhentilah serta-merta. Kerana setiap kali kita bergelimang dalam kemungkaran, maka kita telah membenamkan sebilah paku lagi yang akan meninggalkan parut pada jiwa kita, meskipun paku itu kita cabut kemudiannya. Apatah lagi kalau kita biarkan ianya berkarat dalam diri ini sebelum dicabut. Lebih-lebih lagilah kalau dibiarkan berkarat dan tak dicabut.

sumber: http://cerita-tauladan.blogspot.com/

Lawak Lawak Lawak



Hari pertama Chot kerja jadi Pak Guard, dia dapat tangkap 2 orang staf sebab melakukan sex di dalam pejabat.

Chot: Aha! Ini dah menyalahi undang-undang syarikat!

Lelaki: Undang-undang apa?

Chot: Tak pakai uniform!

-------------------------------------------------------------------------------------

Satu hari Ajoi perlu ke KL untuk menduduki satu temuduga. Ajoi berniat untuk tidur di rumah member kamceng dia, Sumardi. Pada hari yang dijanjikan Ajoi pun menaiki keretapi dari Seremban manakala Sumardi menunggu dia di KL Sentral. Setelah sampai, Ajoi turun dari keretapi tetapi muka dia sangat pucat, almaklumlah itulah first time dia menaiki keretapi.
Sumardi: Salam Joi, sahabatku! Pesal muka lu pucat semacam jer?
Ajoi: Aku tak biasalah naik keretapi. Lepas tu aku duduk menghadap ke arah bertentangan, kepala aku pening la bro.
Sumardi: Sian lu, apasal tak tukar tempat duduk dengan orang yang duduk depan ko?
Ajoi: Aku nak tukar jugak tapi tak boleh..
Sumardi: Naper tokleh? Dia tak kasi ker?
Ajoi: Masalahnya depan aku takde orang duduk, camner aku nak ajak tukar tempat…
Sumardi: Grpppdkkk..!

-------------------------------------------------------------------------------------

Suatu hari di Fakulti Sains sebuah Universiti Tempatan..
sedang berlangsung ujian berkaitan serangga..

Ujian kali ini susah susah... Mahasiswa mesti mampu menentukan jenis dan nama serangga dari hanya dari potongan-potongan kaki serangga yang diberikan oleh Pensyarah...

Dua jam sudah berlalu. Tidak ada seorangpun pun yang boleh menjawab soalan ujian.

Seorang mahasiswa yang amat kecewa.. memutuskan untuk keluar dewan Ujian... dia menghempas daun pintu dengan kuat... "Dummmm!!!!"

Melihat keadaan itu... pensyarah didalam dewan marah dengan berkata..

"Hey! suka hati mak bapak hang je hempas pintu tu ye?! Siapa nama kau???!!!"

Mahasiswa yang sudah terlanjur berada di luar segera menjulurkan kakinya ke pintu sambil berkata...

"Nie kaki saya... encik... Cuba encik teka.. siapa nama saya?"

-------------------------------------------------------------------------------------

org: kera,buah apa yg ada rambut?
Kera: rambutan!
Org: pandai.. Kereta apa yg ada satu tayar dan takde enjin?
Kera: ______ ______!!

*cuba teka apa yg kera jawap?

-------------------------------------------------------------------------------------

Seorang pemuda dihadap ke mahkamah atas tuduhan mencuri motor milik seorang gadis remaja.

"Saya sama sekali tidak mencurinya, Yang Arif " kata si pemuda itu membela diri.

"Dia yang memberikan motor itu kepada saya. Ketika itu dia pulang dari sekolah, dia meminta saya agar memboncengkannya dengan motornya. Saya pun boncengkannya. Lalu dalam perjalanan, di suatu semak belukar,dia menyuruh saya berhenti. Di bukanya baju dan seluarnya. Lalu katanya, saya boleh mengambil miliknya yang paling berharga. Yang Arif, lalu saya berfikir, bajunya memang berharga, tapi itu baju wanita dan tak ada gunanya bagi saya. Jeansnya juga terlalu kecil bagi saya. Kerana itu, apa boleh buat terpaksa saya mengambil motornya."

-------------------------------------------------------------------------------------

Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua.
Bapa mertua tak bergerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua, yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan. Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap.
Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: "Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!).." Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya.
Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: "Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..".

-------------------------------------------------------------------------------------

Seekor semut membisik ke telinga gajah...
Kemudian si gajah pengsan, jatuh ke tanah....
Nak tau ape semut ckp???
"Sayang....I hamil anak u..." hahahahaha

-------------------------------------------------------------------------------------

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, "Nama saya Abu bin Dolah. Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya".

"Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?", tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, "Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel".
"Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?".

Seman berdiri dan berkata, "Saya Seman bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya...".
ckp: hahahahahahahahaha apa pon x boley la budak2 nih ! gatai ! ;))

-------------------------------------------------------------------------------------

Hahahaha ada lagi....tunggu kemunculannya...

Tuesday, October 11, 2011

BARU KUTAHU BAHAYA SARDIN. ..ada betoi ka..




Erm...terjumpa artikel ni setelah dinasihati seorang sahabat supaya berhenti makan sardin....ups, this is my last menu mkn sardin... cuba sedaya upaya...takut lak baca artikel di bawah :-
Penemuan menakjubkan. .JANGAN MAKAN SARDIN
Assalamualaikum wbh

Saya dilahirkan dari keluarga miskin. Ibu bapa saya mengusahakan kebun getah. Waktu kecil, apabila ibu atau bapa membeli ikan sardin dalam tin, ia seperti satu makanan mewah. Sejak kecil memang saya suka makan sardin. Apatah lagi kalau masakan sardin yang dimasak oleh arwah ibu. Walau pun saya suka makan sardin, namun tidak berpeluang makan dengan kerap maklumlah bagi keluarga saya ketika itu, ia dianggap mahal.

Harga ikan sardin dalam tin pada hari ini dikira amat murah. Dalam lingkungan RM3 – RM4 sudah dapat satu tin sardin bersaiz besar. Kalau nak dibandingkan dengan membeli ikan kembung segar di pasar, rasanya lebih mudah dan murah membeli ikan sardin dalam tin. Tidak perlu memproses buang perut dan membasuh dan membubuh garam dan kunyit. Pendek kata, kalau beli ikan sardin, buka penutup, potongkan sedikit bawang dan tumiskan dengan cili, dalam tempuh yang singkat sudah siap lauk ikan sardin.
Tabiaat suka makan sardin saya berterusan sesudah kahwin. Namun tidak kerap kerana isteri kurang gemar ikan sardin.

Setelah saya berkenalan dan berguru dengan arwah guru, barulah saya terpaksa berhenti terus dari makan ikan sardin. Arwah guru saya bertegas memberikan arahan kepada saya “JANGAN MAKAN IKAN SARDIN”. Satu ketika setelah lama tidak makan ikan sardin, sewaktu saya makan tengahari bersama arwah guru, saya sangat terliur untuk makan lauk ikan sardin. Saya mengambil sepotong ikan sardin. Selepas itu, arwah guru saya tidak mahu bercakap dengan saya untuk beberapa jam kerana sangat marah kepada saya kerana mengambil lauk ikan sardin.

Lama kelamaan saya terpaksa belajar untuk tidak makan lagi ikan sardin. Alhamdulillah dengan pengalaman yang Allah berikan sepanjang bersama arwah guru dan terlibat dengan beberapa kes orang yang suka makan sardin, akhirnya kini saya memandang sangat jijik ikan sardin. Saya tidak akan memakan karipap ikan sardin dan sandwic sardin yang dihidangkan setiap kali mesyuarat di pejabat saya.

Mari kita lihat ikan sardin. Sewaktu saya suka makan ikan sardin dahulu, saya sangat suka makan bahagian tulang ikan sardin kerana ia lembut. Bagaimanakah ikan sardin ini diproses sehingga semua tulangnya menjadi lembut??. Kalau kita membuat eksperimen sains yang mudah di rumah dengan merebus seekor ikan kembung selama 3 hari 3 malam secara berterusan, insya-Allah akan kita dapati bahawa tulang ikan kembung ini tidak akan lembut. Mari kita ubah eksperimen ini dengan menggunakan pressure cooker memasak ikan kembung tersebut selama 3 hari 3 malam juga. Keputusannya akan tetap sama, tulang ikan kembung ini akan tetap keras.

Apa yang ingin saya persoalkan di sini ialah mengapa tulang ikan sardin ini sedia lembut apabila dikeluarkan dari tinnya? Jawapannya ialah sudah tentu terdapat bahan kimia khas yang dimasukkan ke dalam tin ikan sardin ini yang telah bertindak balas dengan tulang ikan ini sehingga menjadikan tulang ini lembut. Mengikut arwah guru saya, bahan kimia inilah yang menjadi ancaman kepada manusia apabila mereka memakan ikan sardin.

Apakah ancaman kepada manusia apabila memakan ikan sardin? Pemerhatian pertama atau kes pertama yang gunakan sebagai bahan bukti buruknya amalan makan sardin ialah kes seorang jiran saya yang terpaksa dibuang keseluruhan rahimnya kerana ketumbuhan fibroid di dalam rahimnya. Semenjak sekian lama saya berjiran dengan hamba Allah ini, saya memang tahu melalui anak-anak saya yang kerap ke rumahnya bahawa hamba Allah ini memang gemar memakan ikan sardin dan mee maggi. Maklumlah bagi seorang wanita dengan kerjaya besar yang sentiasa sibuk dan tiada orang gaji, penyelesaian mudah ialah memasak nasi berlauk ikan sardin dan kalau ingin lebih ringkas, stok mee maggi sentiasa tersedia.

Hamba Allah ini telah kehilangan rahimnya semenjak usianya awal 40an. Begitulah, jikalau kerap seseorang terutama sekali orang perempuan gemar makan sardin, jawapannya, pelbagai tumor seperti fibroid di dalam rahim akan insya-Allah diberikan oleh Allah. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser samaada benign atau malignan. Namun dalam pemerhatian saya ia banyak menyebabkan fibroid dalam rahim dan tumor.

Antara sampel kajian saya yang suka dan kerap makan sardin ialah seorang hamba Allah yang secara tiba-tiba sewaktu mengandungkan anak keduanya iaitu seorang anak perempuan tiba-tiba mengidam makan ikan sardin. Hampir setiap hari sepanjang mengandungkan anak perempuannya ini hamba Allah ini akan makan ikan sardin. Akibat dari tabiaat ini, sebaik sahaja aak perempuan keduanya ini dilahirkan, terdapat ketumbuhan pada rahim bayi perempuan ini. Pembedahan terpaksa dilakukan ketika bayi ini berusia kalau tidak silap saya 3 bulan. Begitulah azab diperolehi dari tabiaat gemar makan ikan sardin.

Namun saya bersyukur kepada Allah swt kerana sebenarnya isu makan ikan sardin inilah yang antara menjadi punca sehingga akhirnya hamba Allah ini belajar ilmu agama dari saya sehingga pelbagai amalan syirik dan tangkalnya alhamdulillah telah dapat dibuang. Hamba Allah ini kini alhamdulillah telah menjadi antara murid saya yang banyak sekali mendapat pelbagai rahmat dari Allah walaupun dahulunya jahil.

Sebagai latihan pengukuhan kepada para pembaca budiman semua, cuba lah buat sedikit kajian ke atas mana-mana kenalan atau saudara mara yang pernah mengalami sebarang kes tumor atau fibroid dan selepas itu kajilah sejarah permakanan mereka ini. Kemungkinan besar mereka ini memang gemar dan kerap makan ikan sardin. Dengan itu marilah pembaca sekelian memboikot makan ikan sardin semoga insya-Allah dijauhkan Allah dari terkena sebarang penyakit berkaitan tumor, fibroid atau sebarang penyakit kanser lainnya.

Sekian untuk kali ini. INGAT, jangan makan ikan sardin.

Setakat mana kebenaranya

Wassalam wallahualam

copy paste dari Cinta Allah Cinta Abadi
By: Suffian Man